Bestyrelse
Brumleby Almene Andelsboligforening er en almen boligorganisation med en enkelt afdeling: Brumleby.
Efter lov om almene boliger har Brumleby både en organisationsbestyrelse og en afdelingsbestyrelse.
Da der kun er en enkelt afdeling i Brumleby, er organisationsbestyrelse og afdelingsbestyrelse af praktiske og ressourcemæssige hensyn den samme.
I Brumleby er hvervet som både formand og menigt medlem af bestyrelsen et tillidshverv og helt ulønnet. Bestyrelsesarbejdet er derfor 100% frivilligt arbejde.
Afdelingen betaler dog rimelige udgifter i forbindelse med afdelingsbestyrelsens arbejde som fx forplejning ved bestyrelsesmøder, kontorartikler og lignende.
Bestyrrelsen i Brumleby kan inden for rammerne af det af beboerne godkendte driftsbudget træffe beslutning om, hvilke fornyelser, vedligeholdelses- og forbedringsarbejder foreningen skal lade udføre, samt drift og brug af beboerlokaler, etablering af aktiviteter, arrangementer og lignende for afdelingens beboere.
Afdelingsbestyrelsen fører desuden tilsyn med afdelingens vedligeholdelsestilstand og pasning samt påser, at der er god orden i afdelingen i samarbejde med ejendomskontoret og KAB's administration.
Afdelingsbestyrelsen har ikke administrative beføjelser eller arbejdsgiveransvar over for ejendomskontoret.
Bestyrelsen kontaktes på email her.